O nas

Europejski Instytut Grywalizacji Biznesu powstał jako połączenie bogatego doświadczenia edukacyjnego Leadership Center oraz unikalnych kompetencji tworzenia systemów informatycznych Arteneo.

Leadership Center projektuje i wdraża programy rozwojowe oparte o gry od 2008. Od początku kluczowym założeniem działania było opieranie się o fakty, angażujące metody oraz narzędzia utrwalania wiedzy. Wtedy powstały pierwsze gry symulacyjne: Instalacja DRW oraz Fort Brave.

Arteneo tworzy systemy informatyczne od 2008 roku. Specjalizuje się głównie w złożonych rozwiązaniach, które rozwiązują nieszablonowe problemy. W portfolio firmy znajdują się takie rozwiązania jak interaktywna platforma rozwojowa Zqeez.com, gra ucząca ekonomii Hotel Stars oraz Business Planning Tool (narzędzie wspierające biznesplanowanie).

W 2010 roku powstał wspólny projekt dla Politechniki Poznańskiej stworzenia programu z kierunku Kierowanie i Dowodzenie opartego o zestaw 4 gier symulacyjnych. Później program rozwinął się do 5 scenariuszy, a współpraca z uczelnią trwa do dzisiaj. Dla celów tego programu został stworzony autorski silnik do tworzenia gier symulacyjnych – Simperience.

Simperience to połączenie Simulation i Experience. Symulowane doświadczenia potrafią zapewnić realne doświadczenie. W trakcie prac nad dalszymi projektami dla takich prestiżowych inicjatyw jak TOP HR Manager, konkursu organizowanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer, czy tworzenia gier na zamówienia dla największych firm rynku telekomunikacyjnego w Polsce powstał szereg sprawdzonych rozwiązań. Silnik stworzony początkowo do gier zyskał także nowe funkcjonalności umożliwiające zastosowanie w procesach biznesowych poza edukacją.

Gry i grywalizacja wymagają skupienia oraz zasługują na specjalną uwagę. Dlatego w 2014 roku na bazie 6-cio letnich doświadczeń powołaliśmy do życia Europejski Instytut Grywalizacji Biznesu, aby skupić się na potrzebach naszych klientów w tym obszarze.

Do 2014 roku:

  • Stworzyliśmy ponad 20 scenariuszy gier symulacyjnych
  • W nasze gry zagrało ponad 4000 osób, z czego 3000 to managerowie topowych firm
  • Z naszych gier korzystają trenerzy wewnętrzni firm telekomunikacyjnych, szkoleniowych i doradczych