5 sposobów na poprawienie relacji z klientem

Zastanawiasz się jak przyciągnąć klienta na dłużej do firmy?

W niniejszym artykule znajdziesz 5 sposób na to jak możesz zyskać lojalność swoich klientów!

 

W obecnych czasach obniżki cenowe to zdecydowanie zbyt mało przekonująca metoda, promocje nie skłaniają już do dokonania zakupu tak jak kiedyś. Olbrzymia konkurencja na rynku, nieograniczony wybór towarów oraz coraz bardziej kapryśni klienci to znaki naszych czasów. W jaki sposób zatem nakłonić klientów aby wracali właśnie do nas? Poniżej prezentujemy państwu kilka podpowiedzi na temat budowy pozytywnych relacji z klientami.

 

Pozytywne zaskoczenie!

Klienci uwielbiają być traktowani jakby byli jedynymi w swoim rodzaju! Spersonalizowane kartki świąteczne, życzenia urodzinowe to d

obry początek. Zastanów się nad innymi drobnymi czynnościami, które sprawią, że Twój klient poczuje się wyjątkowo.

 

Zadbaj o dobry standard obsługi!

Klienci Twojego biznesu przyzwyczajają się do jakości obsługi, którą zapewnia im Twój personel, a nawet do samego personelu. Najwyższą jakość obsługi Twoich klientów zapewni tylko doskonale zgrany zespół, z którym nierzadko klienci będą znali się po imieniu. To przyzwyczajenia sprawiają, że chętniej wracamy w określone miejsce, zwłaszcza jeśli te wiążą się z wspomnieniem o doskonale zrealizowanej usłudze.

Bądź doskonały w swoim fachu!

 

Najgorszym co może spotkać klienta w trakcie zakupów jest sprzedawca, który nie ma pojęcia o swojej pracy. Może to spowodować spadek zaufania klienta do naszej firmy. Profesjonalne podejście do klienta, wybadanie jego potrzeb i oferowanie tylko takich produktów, które pomogą mu je spełnić zamiast wciskania mu niepotrzebnych dodatków na pewno zostanie docenione. Wykaż się ekspercką wiedzą i pokaż mu, że może zaufać Twojemu doświadczeniu.

 

Wykorzystaj Social Media do budowy wizerunku swojego produktu

Zacznij pisać blog opowiadający o Twoim produkcie lub marce. Napisz opowiadanie w którym wspomnisz o wprowadzeniu na rynek nowego produktu. Nie bądź niedostępny dla swoich czytelników/klientów, pomagaj im, odpowiadaj na ich pytania. Doceń sam fakt kontaktu klienta z firmą, to dobry początek na długiej drodze budowania dobrych relacji. Kontakt z klientami podtrzymuj dzięki wysyłaniu im newsletterów, w których zawrzesz informację o promocjach i wyjątkowych ofertach.

 

Grywalizacja sposobem na problemy z zaangażowaniem

Promocje ze zbieraniem punktów wymienianych na nagrody, karty lojalnościowe dla konkretnego klienta, czy bony rabatowe to już nie nowość i ewentualna możliwość a konieczność i obowiązek zwłaszcza jeśli chodzi o duże marki, hipermarkety czy stacje benzynowe. Klient musi dostrzec, iż każda wydana na zakupy kwota ma przełożenie na konkretną korzyść.

 

Jeśli zbierzesz 5000 punktów otrzymasz od nas czajnik elektryczny.
Każde wydane 100 zł to bon na zakupy o wartości 10 zł

 

Właściciele kart rabatowych, czy kart stałych klientów mogą otrzymać okazjonalne rabaty czy być pierwszymi poinformowany o posezonowych promocjach. Ponad połowa polaków przyznaje się do posiadania kart lojalnościowych.[1] Nie bój się wykorzystać tej informacji. Dzięki takim procesom klient jest coraz bardziej zaangażowany w życie firmy. Dodatkowym atutem będzie przygotowanie w miarę możliwości oferty specjalnej skierowanej tylko i wyłącznie do stałych klientów. To da Ci możliwość do zatrzymania go na dłużej!

 

Spraw żeby poczuł się wyjątkowo ważny, pokaż mu że Ci na nim zależy. Przywiązanie i zaufanie to klucz do budowy trwałego związku między klientem a sprzedawcą.

 

 

 


[1] Na podstawie badania rynku ARC http://www.arc.com.pl/programy_lojalnosciowe_-_popularne_ale_malo_rozpoznawalne-41999369-pl.html