Twój Cel biznesowy jest naszym celem biznesowym, czyli co możesz zyskać dzięki grywalizacji

 

Grywalizacja, gryfikacja, gamifikacja… Te trzy obco brzmiące wyrazy tak naprawdę oznaczają to samo, a mogą być kluczem do Twojego sukcesu. Grywalizacja umożliwia modyfikowanie zachowań ludzi. Opiera się ona na zastosowaniu rozwiązań znanych z gier do wzmacniania pożądanych postaw i zwiększania motywacji pracowników.

gry, gracze, grywalizacje, gryfikacja, gamifikacja, rozrywka, raport IPSOS, games, gryfication, gamification, cel biznesowy, szkolenia, grywalizacja w biznesie, business gamification

Gra jest przyjemnością. Gra jest rozrywką. Ludzie z reguły dobrowolnie wybierają gry jako sposób na spędzanie wolnego czasu. Często nawet łapiąc się na zatracaniu się w grze. Przecież musisz (bo chcesz) przejść do kolejnej rundy, musisz zdobyć kolejny achievement, kolejny level, musisz być lepszy niż inni gracze. Właśnie takie podejście wykorzystywane jest w grywalizacji. Dzięki zastosowaniu przyjemnych mechanizmów znanych i akceptowanych przez ludzi w swoich działaniach można wciągnąć ich nawet w realizację nudnych, rutynowych zadań. Grywalizacja wplata do szarej codzienności elementy zabawy.

Wyobraź sobie TELEMARKETERA, który dzień w dzień od paru lat przychodzi do pracy i robi ciągle to samo. Ciągle napotyka na swojej drodze krnąbrnych klientów, a przychodzenie do pracy jest dla niego tylko i wyłącznie obowiązkiem. Jak myślisz czy jest on szczęśliwy? Dodajmy do tej historii element gry… Telemarketer przychodzi do pracy, gdzie każdy dzień jest dla niego nowym wyzwaniem w grze. Loguje się do systemu, gdzie dostaje informacje o swojej wirtualnej postaci. I zastanawia się – ile musi jeszcze sprzedać, aby jego wirtualna postać wskoczyła na wyższy level, co musi zrobić, aby być lepszym od kolegów z pracy. Każdy dzień jest dla niego nowym wyzwaniem w grze, co zwiększa poziom jego zaangażowania w realizowane obowiązki.

gry, gracze, grywalizacje, gryfikacja, gamifikacja, rozrywka, raport IPSOS, games, gryfication, gamification, cel biznesowy, szkolenia, grywalizacja w biznesie, business gamificationOkej, ale Ty prowadzisz firmę SZKOLENIOWĄ lub potrzebujesz SZKOLEŃ i nie interesuje Cię telemarketing. Nie ma problemu! Mamy też rozwiązanie dla Ciebie. Gra wywołuje u ludzi uczucie podekscytowania i zrelaksowania oraz redukuje stres. Sprawia to, że ludzie łatwiej i szybciej chłoną informacje. Pozyskanie odpowiedniej wiedzy przez gracza warunkuje jego zwycięstwo w rozgrywce. Powoduje to pojawienie się u niego potrzeby przyswajania pożądanych przez trenera umiejętności. W przeciwieństwie do tradycyjnych form szkoleniowych, gdzie zaangażowanie szkolonego jest znacznie mniejsze, grywalizacja daje Ci możliwość maksymalizowania potencjału pracowników dzięki swojej efektowności.

A może dotyczą Cię problemy częstej fluktuacji, rotacji pracowników? Gryfikacja znajduje zastosowanie także w procesach ON-BOARDINGowych, czyli związanych z wdrażaniem do firmy nowych pracowników. Jest to czynność POWTARZALNA w Twojej firmie, na którą ciągle trwonione są zasoby i czas doświadczonych już pracowników. Pomyśl, ile mógłbyś zaoszczędzić dokonując automatyzacji tego procesu. Gamifikacja pozwala w lepszym stopniu przyswajać wiedzę, więc czas wdrożenia nowego pracownika do Twojej firmy skraca się. Ponadto dzięki możliwości wielokrotnego zastosowania unikasz konieczności ciągłego ponoszenia kosztów wdrażania nowych osób.

Z tego powodu gry znajdują zastosowanie w wielu POWTARZALNYCH czynnościach. Powyżej opisane sytuacje to tylko przykłady, a elastyczność gier pozwala na najlepsze dopasowanie.

gry, gracze, grywalizacje, gryfikacja, gamifikacja, rozrywka, raport IPSOS, games, gryfication, gamification, cel biznesowy, szkolenia, grywalizacja w biznesie, business gamificationBoisz się, że Twój przełożony wyśmieje Cię jak przyjdziesz do niego z propozycją zastosowania gier w firmie? Nic bardziej mylnego – doświadczeni i profesjonalni managerowie są otwarci na propozycje i nowe rozwiązania. Grywalizacja jest innowacją, która pozwala firmie nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze, wzmacniać motywację, ale także uskuteczniać zasadę ciągłego doskonalenia się. Pozwala na inwestycję w kapitał intelektualny firmy.

Wiele osób obawia się zastosowania gier w poważnych firmach, ponieważ nie zdają sobie sprawy z korzyści, jakie one niosą. Nie bój się być NIESZABLONOWYM, WYJĄTKOWYM, LEPSZYM. Przecież tylko barany chodzą stadami, a orły latają samotnie.   Liderzy w swoich branżach zaufali grom, co pozwoliło im utrzymać swoją wysoką pozycję na rynku. Liderzy nie pozwolą przegonić się innym firmom. Rzuć nam wyzwanie, a dopasujemy możliwości gier do Twoich potrzeb biznesowych.